Besluiten van de raad van 14 oktober

Publicatie: 18 oktober 2021

De raad heeft op donderdag 14 oktober 2021 vergaderd. De raadsvergadering is terug te kijken via www.ridderkerk.nl/raadinbeeld. De raad heeft de volgende besluiten genomen.

Bestemmingsplan Oosterpark

Om de uitbreiding van honkbalvereniging de Rowdies, de aanleg van een geluidscherm en de vergroting van de natuurwaarde van het Oosterpak mogelijk te maken, heeft de raad het bestemmingsplan Oosterpark gewijzigd vastgesteld.

Bestemmingsplan Pruimendijk 164-170

Om de bouw van 8 woningen en openbaar gebied mogelijk te maken, heeft de raad het bestemmingsplan Pruimendijk 164-170 gewijzigd vastgesteld.

Inrichting uitbreiding begraafplaats Vredehof

De raad heeft een investeringsbudget van € 1,8 miljoen incl. BTW beschikbaar gesteld voor de inrichting van de uitbreiding van begraafplaats Vredehof.

Rapport rekenkamercommissie ‘Oog voor wonen in uitvoering

De raad heeft in zijn vergadering het Rapport rekenkamercommissie ‘Oog voor wonen in uitvoering’ besproken.

Het college is verzocht met de raad in gesprek te gaan over de gewenste informatie voor de jaarlijkse monitoring van de uitvoering van de Woonvisie Ridderkerk en het daarbij behorende uitvoeringsprogramma.

De nieuwe gemeenteraad wordt in overweging gegeven met het college van gedachten te wisselen over de suggesties die zijn gedaan over het versterken van de kennispositie van de raad en de rol van de raad ten aanzien van het woonbeleid.

Motie over het Participatiebeleid en Wijkdashboards

De raad is van mening dat het college de motie niet volledig heeft uitgevoerd en de motie daarom niet is afgedaan.