Besluiten van de raad van 16 februari 2023

Publicatie: 24 februari 2023

De raad heeft op donderdag 16 februari 2023 vergaderd. Bekijk de vergadering op www.ridderkerk.nl/raadinbeeld of lees verder voor de genomen besluiten.

BESTEMMINGSPLAN WONING RIJKSSTRAATWEG 165-B

Om de bouw van een woning mogelijk te maken op de locatie Rijksstraatweg 165-B heeft de raad het Bestemmingsplan Woning Rijksstraatweg 165-B gewijzigd vastgesteld.

LEEFWERKBEDRIJF JONG VERMOGEN

De raad heeft besloten, als ook de raden van Barendrecht en Albrandswaard besluiten hieraan mee te doen, het mogelijk te maken dat er voor een pilot van twee jaar een leerwerkbedrijf in Ridderkerk komt. Jongeren, mensen met een arbeidsbeperking en mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt in onze gemeente kunnen daar dan geplaatst worden.

ZIENSWIJZE OP STRATEGISCHE AGENDA METROPOOLREGIO ROTTERDAM DEN HAAG

De Metropoolregio Rotterdam Den Haag heeft een Strategische Agenda MRDH opgesteld en daarop een reactie gevraagd aan de raden van de gemeenten binnen de MRDH. In de agenda staan onder andere de opdrachten voor de regio en de acties die de MRDH daarop de komende jaren zal ondernemen.

RAADSVERGADERING GEMIST?