Besluiten van de raad van 23 maart 2023

Publicatie: 24 maart 2023

De raad heeft op donderdag 23 maart vergaderd en de volgende besluiten genomen.

Benoeming en beëdiging lid Rekenkamer

De raad heeft de heer M. Schippers benoemd tot lid van de Rekenkamer Ridderkerk. Na  de benoeming is de heer Schippers door de burgemeester beëdigd.

Startnotitie recreatiecentrum de Fakkel

De raad wil een keus voor een scenario maken voor een toekomstbestendig recreatiecentrum de Fakkel. Het proces om tot die keus te komen, is beschreven in de Startnotitie recreatiecentrum de Fakkel. De startnotitie is door de raad vastgesteld.

Evaluatie Stimuleringsleningen 2022

De raad heeft kennisgenomen van de evaluaties van de gemeentelijke Stimuleringsleningen. De raad heeft besloten de Verzilverlening en de Blijverslening te laten vervallen. Zowel voor de Starterslening als voor de Stimuleringslening Duurzaamheid is een extra investeringsbudget beschikbaar gesteld van € 750.000,-.